Dineren met Impact: kennisdelen, netwerken en culinair genieten.

By 12 december 2017 Nieuws, Roundtable
Dineren met Impact

Het waren de mooie hoofdingrediënten die het menu vormden van de eerste roundtable Dineren met Impact. Een inspirerende en exclusieve ondernemersavond die wij op 29 november in een sfeervolle ambiance in Woerden hebben georganiseerd. Een korte terugblik.

Dineren met Impact

Handvatten voor succesvol ondernemen
Doel van deze avond was om onze gasten; zo’n 50 ondernemers, investeerders en klanten te inspireren en met name nieuwe handvatten te bieden om succesvol te ondernemen. “Een netwerkavond organiseren op een woensdagavond in november lijkt natuurlijk een gok. Zo vlak voor de feestdagen en met volle agenda’s gaan mensen selectieve keuzes maken. Die angst was achteraf geheel onterecht in een mum van tijd was de avond volgeboekt ’stelt Berend Bouwmeester van Bottomlines. Doel van zo’n avond is vooral het delen van….en niet het verkopen van… “De opkomst was boven verwachting en de reacties na afloop lovend!”

“Inspirerend en een overschot aan energie”
Leuke feedback kregen wij van Hanneke Stegweg van iLost  en Robert Buisman van Studio Interactive. Hanneke: “Wat was het een ontzettend leuke en inspirerende avond! Ik was er helemaal vol van en dat heb ik niet vaak van netwerk events. Hard gelachen en een Frank van Leer-fan geworden. Maar uiteraard ook veel ondernemers uit alle verschillende branches en verschillende fases gesproken. Robert kwam na afloop van het event maar moeizaam in slaap. “Dat is een heel goed teken”, vertelt hij. “Ik had een overschot aan energie in mijn donder, door alle nieuwe inspiratie die ik deze avond heb opgedaan. Met name de pitch-oefeningen waren zeer onderhoudend en relevant. Ik vond het zeer de moeite waard.

Gevarieerde line up
Een gevarieerde line up met enkele aansprekende sprekers stond garant voor een boeiende avond.  Edwin de Jong, ondernemer pur sang en op zijn 21ste al verkozen tot beste jonge ondernemer van het jaar, nam de aanwezigen op een gepassioneerde wijze mee in het online succes van zijn bedrijf FietsUniek.nl. Wie en wat schuilt er achter het succesverhaal van WanderWatch, de coole Smartwatch voor kinderen? Ellie Karssemakers vertelde hierover. Van de geboorte en van haar pitch bij de ‘Oostenrijkse versie van ‘Dragons Den’ tot aan de lancering deze herfst bij Intertoys.

Inspirerend was ook het verhaal van Martijn Kerkhof, medeoprichter en eigenaar van Bottomlines en voormalig CFO van verschillende beursgenoteerde bedrijven. Hij begon met de relatie van het vermogen van Bill Gates en een deurbel. Daarnaast legde hij uit hoe belangrijk de propositie, processen en mensen in een bedrijf zijn in relatie met de waarde van een bedrijf. En met name hoe je de waarde op een positieve manier kan beïnvloeden voor een eventuele exit..  . Dat auteur Frank van Leer Frank als geen ander in staat om mensen te inspireren bij het formuleren van de propositie van hun bedrijf, bestaat na deze avond geen twijfel meer over. Tijdens zijn interactieve en confronterende manier van presenteren daagde hij de genodigden uit om moeilijke situaties naar hun eigen hand te zetten en met impact hun eigen verhaal aan tafel te pitchen.

 

Bekijk hier de korte sfeerimpressie van deze avond.

Video: Thomas Abrahams van Beeldbaas.